گزارش کلاس کارگاه پیش دبستان ۲

فعالیت اولین روز هفته ما با درست کردن ریسمان کاغذی یا ریسمان بادبادکی آغاز گردید. به هر یک از نوآموزان یک ورق کاغذ، خط کش ، قیچی و چسب ماتیکی داده شد ، عزیزان با برش کاغذ در اندازه های یکسان و چسباندن آنها ، به مانند یک زنجیر ، ریسمان را درست کردند که خیلی مورد توجه قرار گرفت و در منزل هم بعضی از عزیزان، با کاغذهای رنگی، خودشان مجدد و با ابتکارات دیگر درست کردند.
در روز یکشنبه ، ما درست کردن قلعه کاغذی داشتیم. گل پسرها با استفاده از لیوان کاغذی و با یک کار گروهی ، باید طوری لیوان ها را بر روی هم قرار می‌دادند که بدون ریختن بتوانند لیوان ها را تا بالا بیاورند . با گذاشتن آخرین لیوان و اتمام کار ، شوق و غرور خاصی برای پسرها حاصل میشد که جالب توجه بود.
در روز دوشنبه، ما دو فعالیت داشتیم. اولین کار ما،درست کردن پرچم ایران در ابعاد بزرگ به مناسبت جشن ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی بود، بدین صورت که گل پسرها هر کدام دستکشی دست میکردند ، سپس دست خود را بر ظرف رنگ می‌زدند و بلافاصله بر روی پارچه سفید می‌گذاشتند. تعدادی رنگ سبز و تعدادی رنگ قرمز را انتخاب کردند. و در نهایت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بوجود آمد که در حیاط مدرسه، نصب گردید. دومین فعالیت ما ، حباب بازی بود ، عزیزان بعد از رنگ پرچم با وسیله های حباب ساز ، شروع به بازی کردند که خیلی دوست داشتند و روز خوبی را رقم زد.
در روز سه‌شنبه کاردستی جالبی را ساختیم. بوسیله توپ های کوچک که از وسط به دو نیمه تقسيم شده بود و چشم مصنوعی و همینطور گوش پاک کن ، نوآموزان شروع به ساخت کاردستی عروسکی کردند . نکته جالب اینکه اینبار با استفاده از چسب حرارتی کار کردند البته زیر نظر مربیان ، که برایشان جالب بود.
روز چهارشنبه نیز فعالیت در کلاس کارگاه آزاد بود و بچه ها به خمیر بازی ، نقاشی ،میخ و چکش و تابلو پرداختند.

اخبار مرتبط