پروژه اردوی باغ فیض(۱) / پایه چهارم دخترانه/۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲

ماموریت اول

✉️همه چیز از یک نامه شروع شد. نامه ای که به صورتی مرموز صیح شنبه به صورت لوله شده در کمدهایمان جا خوش کرده بود و به ما چشمک می زد. با نامه های روی ریسه های کلاس دست به یکی کرده بودند و قلقلک مان می دادند تا کشف کنیم که چیستند. و بالاخره با اجازه ی معلم و توضیحاتش فهمیدم ماموریتی در میش داریم از جنس درس ریاضی. قرار بود برای رسیدن به نامه های روی ریسه ها مدیریت زمان تلاش کردن صبر کردن و یاری کردن را بیاموزیم و در طول سه روز همه ی اینها برایمان پررنگ شد. زیبا بود وقتی از معلم ها می پرسیدیم چه کنیم تا همه با هم به اردو برویم و زیباتر بود وقتی شنیدیم تلاش ماست که برای معلم ها مهم است حتی اگر با تلاش زیاد به نتیجه نرسیدیم باز هم قدردان ما خواهند بود.

ماموریت دوم

🍫معلم دست پر به کلاس آمد ظرف هایی پر از پودرهای آشنا که نمی شناختیمش و برگه هایی که نمی دانستیم تناسب این دو با هم در چیست. بعد از گفتگو با معلم فهمیدیم می خواهیم برای یک سفر زیارتی هدیه آماده کنیم و این هدیه حاصل زحمت ما بود. ماموریت دوم در قالب ساخت فنجان های کاغذی و بسته های پودر آماده شیرکاکائو که انواع مخلوط را به یادمان آورد طراحی شده بود. اما فقط این نبود هدیه هایمان را مزین کردیم به دلنوشته هایی از جنس زیارت قبولی به زائران و این ماموریت تلاشی بود برای زیارت و آداب آن در درس مطالعات اجتماعی.

ماموریت سوم

🚍بالاخره روز اردو رسید و ما آماده ی رفتن شدیم. از صبح بی قرار حرکت بودیم و لحظه شماری می کردیم. قبل از حرکت وضو گرفتیم و زمان حرکت پاکتی رنگی در دستانمان قرار گرفت. پاکت حکایت از ماموریت سوم می داد. یادآوری کرد که در کلاس قرآن آیت الکرسی را خواندیم و حفظ کردیم و از آثار قرائت این آیات بابرکت سخن گفتیم. و ماموریت سوممان قرائت این آیات در ابتدای سفر بود. آیات را دسته جمعی قرائت کردیم و راهی سفر کوتاهمان شدیم.

ماموریت چهارم

🗺🧭وقتی اتوبوس راه افتاد به مسیر توجه داده شدیم. نام خیابان ها و کوچه ها، اسم مراکز خرید و میدان ها و … زمان زیادی در اتوبوس نبودیم و نهایتا به امامزاده ای زیبا آرام و باطراوت رسیدیم. اول از همه نام امامزاده ها را از نظر گذراندیم و بعد در زیارتی کوتاه حاجت خواستیم و برای هر کس حقی بر گردنمان داشت دعا کردیم. بعد کمی آنطرف تر نماز زیارت خواندیم. و حالا وقت ماموریت چهارم رسیده بود. در این ماموریت باید با مشاهده ی نقشه ی هوایی محله ی باغ فیض به چند سوال پاسخ می دادیم. جهت های جغرافیایی هم که موضوع این هفته ی کلاس مطالعات بود مرور شد.

اخبار مرتبط