گزارش کلاس کارگاه پیش دبستان ۲

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض ادب خدمت اولیا گرامی ، گزارش کلاس تقدیم میگردد :

در روز شنبه ، ما همراه با گل پسرها اقدام به درست کردن ساعت دیواری
کردیم. وسایل لازم برای این فعالیت عبارت بودند از مقوا ، کاغذ رنگی ، قیچی و چسب ماتیکی. بعد از مختصری صحبت درباره ساعت و اجزای تشکیل دهنده آن ، از عزیزانمان خواسته شد که کاغذ رنگی ها را به عنوان اعداد و عقربه ها آماده کنند، و به مانند ساعت بر روی مقواها بچسبانند.

در روز یکشنبه فعالیت جالبی داشتیم :
کاغذ رنگی به همراه نخ کاموا ، چسب ، قیچی و چشم مصنوعی در اختیار نوآموزان گذاشته شد و از آنها خواسته شد که هر موجود جاندار و زنده ای که به ذهنشان می‌رسد را بوسیله این ابزار درست کنند ،که کارهای جالبی بوجود آمد مثل حیوانات، انسان ، درخت و غیره.

در روز دوشنبه درست کردن کفی کفش با نمد را انجام دادیم. ابتدا نمدی را در کلاس پهن گردید ، سپس از عزیزان خواسته شد که پای خود را روی نمد بزارن و بوسیله ماژیک دور پایشان را خط بکشند و با قیچی نمدبُری ، ببرند . بدین صورت قالب پایشان را در می‌آوردند. ذوق انجام این کار برای گل پسرها ، قابل توجه بود.

روز سه‌شنبه ، ما در کارگاه ، نقاشی با مداد شمعی را داشتیم. نوع خاصِ رنگِ این مدادها و نقاشی های زنده و خاصی که بوجود می‌آید ، مداد شمعی را همیشه مورد توجه نوآموزان قرار می‌دهد. کارهایی که کشیده شد ، خیلی زیبا و جالب بودند . نکته جالب توجه اینکه بعد از کشیدن نقاشی ها ، گل پسرها درخواست می‌کنند که نقاشیشان ، در کلاس بر روی دیوار چسبانده شود که نشان از علاقه خودشان به کارهایشان هست.

در روز چهارشنبه هم مطابق معمول ، کارگاه سفال و کار با گِل آقای یوسفی را داشتیم که بچه ها علاقه زیادی به آن دارند . در چهارشنبه ها وقتی گفته می‌شود که به کارگاه آقای یوسفی می‌رویم، شادی گل پسرها زاید الوصف هست و کارهای مربوط به سفال را با علاقه انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط