گزارش کارگاه رایانه – پایه اول – ۸ آذر ۱۴۰۲
در کلاس امروز دانش آموزان در ادامه دستورزیهای جلسات گذشته با موس، به رنگآمیزی اشکال از پیشطراحی شده پرداختند در خلال این کار با راهکارهایی که به مرور و پلهپله برای این منظور طراحی شده آشنا میشوند.
در رنگآمیزی شکل فیل؛ بچهها با آیکن قطرهچکان که به منظور یافتن دقیق اطلاعات یک رنگ برنامهریزی شده، آشنا میشوند با استفاده از این آیکن فرد میتواند اطلاعات تولید یک رنگ را از بین بیش ۱۶ میلیون رنگ به دقت شناسایی کرده و بعد با استفاده از آیکن سطل رنگ عین آن رنگ را در جای مورد نظر استفاده کند .
مورد دیگری که دانشآموزان به مرور و با انجام فعالیتهای درنظرگرفته برای آنها در کلاس کامپیوتر به آن میرسند نقاشی یک ماشین است، درست است که در نگاه اول رنگ کردن یک ماشین با رنگهای تعیینشده کار سادهای به نظر میرسد اما این نقاشی یکی از قلههای کارهای بچهها هم به حساب میآید زیرا نمیتوانند از سطل رنگ برای رنگآمیزی این شکل استفاده کنند و باید از اسپری رنگپاش برای این هدف استفاده کنند، نکته بسیار مهمی که در خروجی کار به راحتی قابل مشاهده هست این است که به دلیل اینکه اسپری رنگپاش چندان قابل کنترل نیست؛ اگر در کار نهایی رنگها از خط بیرون زده نشده باشند یعنی ما به یک موفقیت خیلی خوب در کنترل موس دستیافتهایم که برای افراد بزرگسال هم موفقیتی شایان توجه هست چه برسد به کودکان خوردسال، البته ما به بچهها در انتخاب ابزار رنگآمیزی آزادی کامل میدهیم و فقط طرز کار ابزارهای مختلف را برای آنها توضیح میدهیم و این خود دانشآموز هست که با انتخاب ابزار مورد علاقهی خود کار را به سرانجام میرساند.
البته بعضا ممکن است برخی از بچهها دوست نداشته باشند کار را خیلی تمیز و دقیق انجام دهند که به آنها هم سخت گرفته نمیشود.
چون هدف کلی در انتخاب نرمافزار paint دستورزی با موس برای بچهها در این مقطع است .