💭📚در کلاسهای میزان، طرح درسها به گونهای طراحی میشوند که از حداکثر ظرفیتهای آموزشی بهرهبرداری شود. تقویت مهارت انتخاب، کار گروهی، تحقیق، نگارش، ارتقای اطلاعات عمومی و گشوده شدن دنیای دانستنیها از اهداف فعالیت آغازین درس شانزدهم کتاب فارسی بود.
💡در کلاس فارسی پایه چهارم برای آغاز درس «پرسشگری»، فعالیتی با محوریت شناخت دانشمندان اجرا شد. در این فعالیت، به هر گروه پاکتی حاوی اسامی نامآوران ایرانی داده شد تا دانشمندان را از میان آنها شناسایی کنند. سپس با پرسش و پاسخ، حوزه علمی هر دانشمند مشخص شد. در پایان، دانشآموزان برای تکمیل بخش ابتدایی دفترچه این درس با عنوان «اول فکر میکنم»، با استفاده از منابع کتابخانهای و جستجو، اطلاعاتی درباره دانشمند منتخب خود گردآوری و یادداشت کردند.