💡از آزمایشگاه علوم تا مکتب خداشناسی!💡
🗯در آزمایشگاه علوم پایه سوم و در راستای شروع درس مفهوم حالت های مواد یعنی جامد مایع و گاز میخواستیم ببینیم که آیا لیوانی که در ظاهر خالی ست، واقعا خالی ست؟؟؟
پس دست به کار شدیم و با دختران عزیز کلاس سوم دو آزمایش انجام دادیم.
یک ظرف بزرگآب داشتیم و ۳ لیوان!
🧪در آزمایش اول تک تکمان ته یکی از لیوانهایمان را دستمال کاغذی گذاشتیم و برعکس داخل آب فرو بردیم. اتفاق جالبی افتاد!
دیدیم دستمالمان خشک خشک ماند!
🫧در آزمایش دوم دو لیوان ، که یکی انتهایش سوراخ بود را همزمان داخل آب فرو بردیم و دیدیم حبابهای حاوی هوا از لیوانی که تهش سوراخ بود بیرون آمد!😊
🔍از اینمشاهدات نتیجه گرفتیم که گویا لیوان خالی، واقعاخالی نیست!!!
و در ادامه گفتگو ها و پرسش و پاسخ هایمان به وجود هوا و درکمفهومگازها رسیدیم!
در روزهای بعد از درک همینمفهوم در اشاره ای به بحث خداشناسی استفاده کردیم و یافتیم خیلی چیزها هستند که وجود دارند اما ما نمی توانیم آنها را ببینیم و یا صدایشان را بشنویم! بعد از بچه ها خواستیممثال هایی در این موضوع بزنند. دخترانمان مثال های زیبایی زدند…
مثل هوا…مثل بوی گل… مثل مهربانی…و مثل خدا!
🌟و برایمان اثبات شد که برای درک وجود خداوند به ابزاری جز حواس پنجگانه احتیاج داریم. اما این به معنای عدم وجود خداوند نیست!🌟