💭فعالیت املایی درس پنجم کتاب فارسی چهارم، در قالب کاربرگ انجام می شود. در این کاربرگ ابتدا کلمات دارای ارزش املایی مرور می گردد. سپس دانش آموزان باید تصاویر مربوط به درس را در جای مناسب و بر اساس محتوای قصه ی طوطی و بازرگان و یا داستان خلاقانه ی خودشان در جای مناسب قرار دهند. سپس برای هر تصویر دو جمله ی مناسب نوشته و تلاش می کنند تا داستان کتاب را به خاطر بیاورند یا داستانی جدید خلق نمایند.
در مرحله ی دوم فعالیت بیت های شعر را باید زیر عکس مناسب قرار دهند.
در پایان فرصت داده شد تا دانش آموزان با علاقه ی خود تصاویر را رنگ آمیزی کنند