سلام موضوع زیبا نویسی ۳۰ بهمن پایه اول ب (ایران سرسبز است ) سرمشق دوم برای دانش آموزانیکه سر مشق اول را زیبا نوشتند ( ایرانی آزاد است )
دانش آموزان این سرمشق ها را در کلاس تمرین کردند و پیش بنده و همکارم آمده و غلط گیری شده و دوباره توضیحات شفاهی داده و عملا مکتوب گردید .
- این سرمشق ها را باید در منزل نیز تمرین نمایند .
- همکارم تمرین های منزل را مشاهده و غلط گیری کرده و صحیح آن را مکتوب و توضیحات کافی را می دهند
- اولین مرحله برای انجام زیبا نویسی این است که دانش آموزان تمایل به انجام زیبا نویسی را داشته باشند یعنی در دنیای مطلوب دانش آموزان و خانواده آنان زیبا نویسی جا گرفته باشد .اگر خانواده و دانش آموز میل و کششی برای انجام این فعالیت نداشته باشد یعنی در دنیای مطلوب آن ها جا نگرفته باشد این فعالیت نتیجه ای نخواهد داشت .
- البته دانش آموزان به مرور درک بسیار روشنی از زیبا نویسی و ارزش های آن پیدا خواهند کرد و این درک را در دنیای مطلوب خود جا خواهند داد . به شرطی که پیگیری های صحیح صورت بگیرد .
- در زیبا نویسی برای نوشتن یک کلمه با توجه به خط زمینه از کجا شروع به نوشتن بکنند خیلی مهم است و ما مرتبا به این مسئله اشاره می کنیم و در باره حروفی که زیر خط زمینه قرارمی گیرند نیز توضیحات کافی داده می شود .
- در نوشتن زیبا نویسی (سر) که دو دانه و یک قوسی و در نوشتن (سبز) که سه دانه و یک قوسی دارند دانش آموزان پایه اول به مشکل بر می خورند و باید مرتب نوشته هایشان دیده و برایشان توضیح داده ومکتوب کنیم
- اگر بیشتر توضیح می خواهید لطفا فیلم و عکس ها را ببینید