🧭در یک طرح درس تلفیقی بین مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمانی در پایه سوم، دخترانمان پس از آموختن جهت های جعرافیایی و لزوم آنها، سراغ ساخت یک کاردستی جهت نما رفتند!
در این کاردستی چهار بخش در قالب چهار منظره ترسیمشده بود و بچه ها بعد از رنگ امیزی باید چهار جهت اصلی را به ترتیب صحیح،روی هر بخش می نوشتند!
📿در مرحله بعد تصویر دختر۹ساله ای را داشتیم که باید در جهت صحیح قبله در وسط اینچهار منظره به صورت دو بعدی متصل می شد!
بچه ها با انجام این فعالیت علاوه بر درک تجسمی از جهت های جعرافیایی،با یکی از مهمترین کاربردهای جهت شناسی برای یک مسلمان آشنا شدند!