دوره و ارزشیابی کلاس فارسی/پایه چهارم دخترانه/۱۶دی ۰۳

💡این روزها فضایی پر از تلاش و تکاپو در کلاس چهارم برپاست. دانش‌آموزان از یک طرف درس‌ها را دوره می‌کنند و آنچه به خوبی برایشان جا نیفتاده است را رفع اشکال می‌کنند و از طرف دیگر آنچه آموخته‌اند را با روش‌های مختلف ارزشیابی می‌کنند. 

📚در کلاس فارسی هم دو هفته‌ای است که با فعالیت‌های مختلف مثل جورچین، گوش کن و بنویس، ضرب المثل‌های به هم ریخته و تاس کلمات، مهارت‌های مختلف تقویت شده است؛ و امروز این مهارت‌ها و دانسته‌ها در دو بخش عملکردی و کتبی ارزشیابی گردید.

↩️برای ارزشیابی واژگان (مترادف، متضاد و هم‌خانواده) و تاریخ ادبیات از نوار کلمات استفاده شد. برای ارزشیابی درک مطلب و املا “صفحه‌ی کلمه‌دان” به کار گرفته شد. برای ارزشیابی درک مطلب سوالات سطح‌بندی‌شده‌ در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و در دو سطح به سوالات مربوط به درس‌ها و در سطح بالاتر باید پیام متن خارج از کتاب پاسخ می‌دادند. روخوانی و تاریخ ادبیات نیز با فعالیت‌های مشابه ارزشیابی شد و نهایتا با برگه‌ی سوالات، جمع‌بندی نهایی این فعالیت انجام گرديد.