دقت چرخشی
باز هم در کلاس فارسی پایه چهارم یک فعالیت املایی دیگر اجرا شد.
در حالی که دخترانمان از گرمای هوا و کلاس بعدازظهر کمی خسته بودند، از آنها خواسته شد با یک قدم فاصله دور تا دور کلاس بنشینند و به هر کدامشان یک برگه داده شد. سپس چهل ثانیه زمان داده شد تا دخترانمان کتاب فارسی را ورق بزنند و هر تعداد کلمه که می توانند از کلمات کتاب به حافظه ی خود بسپارند. سپس کتاب ها را بسته و در مدت بیست ثانیه هر تعداد کلمه که در حافظه داشتند می نوشتند. در ادامه باید جای خود را به نفر کناری می دادند و این کار آنقدر ادامه پیدا کرد تا هر کدام از دانش آموزان به برگهی اولیه خود می رسید.
️با رسیدن به برگه ی خود باید آن را تصحیح و برگه را تحویل می دادند.
در این فعالیت ضمن نشاط و شادابی که در فعالیت نهفته بود، حافظه ی دیداری، سرعت عمل و قدرت انتقال نیز تقویت شد.