از اول سال دختران عزیزمان با تلاش خودشان و با تکیه بر توانمندیهایشان کتابهای کلاس چهارم را باز کردند و شروع کردند به یاد گرفتن، اما یاد گرفتنی متفاوت….
از جنس میزان…..
میزانی که شدی، یعنی تفاوت را دوست داری
دوست داری ی مدلی دیگر آموزش ببینی
دوست داری شکلی دیگر سر کلاس در کنار دوستانت بنشینی…
دوست داری جوری دیگر داشتههایت بررسی و تصحیح شوند…
و اما….
در هفتهای که گذشت قرار بود دخترانمان ارزشیابی ترم اولِ درس مطالعات اجتماعی را داشته باشند و داشتههایشان را محک بزنند.
طراحی سوالات با توجه به توانمندیهای عزیزان در سه سطح طراحی و امتیازبندی شد. امتیازات به قرار ۲، ۳ و ۵ بودند و هر دانش آموز با توجه به امتیاز درخواستی سوالاتی را برای پاسخگویی در اختیار داشت و قرار بود امتیازاتشان به ۲۰ برسد. و البته که هیچ محدودیتی در انتخاب امتیازات نداشتند و با خیال راحت جواب میدادند. (تقریبا تمام عزیزان سوالاتی از تمام سطوح در اختیار داشتند
ما که از اعتماد بچهها به خودشان بسیار لذت بردیم
)
به جهت اطمینان خاطر دختران گلمان و اینکه به دور از هر گونه استرسی ارزشیابی انجام شود، میتوانستند تا ۲۵ امتیاز پاسخ دهند.