ارزشیابی عملی کلاس علوم/پایه پنجم دخترانه/۹دی ۰۳

📈ارزشیابی عملی از آزمایش های انجام شده نیم سال اول سال تحصیلی :

دختران پنجمی، با انتخاب چهار فعالیت از بین ۵ فعالیت خواسته شده، ارزشیابی عملی درس علوم را به پایان رساندند، در برگه های داده شده، مراحل کاوشگری هر فعالیت را یادداشت کردند و در نهایت نتیجه ی آزمایش را ثبت کردند.

🔎موارد ارزشیابی:

کانون عدسی ، (عدسی، چراغ قوه )

انواع تغییرات مواد( چراغ الکلی، شمع ، پنبه ، چوب ، نخ ، کاغذ، قیچی ، فنر )

تاثیر پهنای بال در سرعت فرود فرفره ها( فرفره بال پهن، فرفره بال باریک )

نقش مفصل در بین استخوان ها( چوب بستنی ها ، نخ کاموا ، قیچی)

منشور ( چراغ قوه، منشور ، صفحه تاریک )

📌هدف از انجام این ارزشیابی، بررسی میزان مهارت دانش آموزان در اجرای مراحل کاوشگری موضوعات داده شده و دادن فرضیه و نظریه بود.