📈ارزشیابی عملی از آزمایش های انجام شده نیم سال اول سال تحصیلی :
دختران پنجمی، با انتخاب چهار فعالیت از بین ۵ فعالیت خواسته شده، ارزشیابی عملی درس علوم را به پایان رساندند، در برگه های داده شده، مراحل کاوشگری هر فعالیت را یادداشت کردند و در نهایت نتیجه ی آزمایش را ثبت کردند.
🔎موارد ارزشیابی:
کانون عدسی ، (عدسی، چراغ قوه )
انواع تغییرات مواد( چراغ الکلی، شمع ، پنبه ، چوب ، نخ ، کاغذ، قیچی ، فنر )
تاثیر پهنای بال در سرعت فرود فرفره ها( فرفره بال پهن، فرفره بال باریک )
نقش مفصل در بین استخوان ها( چوب بستنی ها ، نخ کاموا ، قیچی)
منشور ( چراغ قوه، منشور ، صفحه تاریک )
📌هدف از انجام این ارزشیابی، بررسی میزان مهارت دانش آموزان در اجرای مراحل کاوشگری موضوعات داده شده و دادن فرضیه و نظریه بود.