اردوی راهیان نور – دبیرستان پسرانه دوره اول – ۷ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

گزارشی از اردوی راهیان نور پایه نهم دبیرستان۱میزان
به قلم یکی از دانش آموزان

بسم رب شهدا وصدیقین
اردوی راهیان نور
بالاخره روز یکشنبه و موعد اردویی که مدتها بود منتظرش بودیم فرا رسید. عصر همه در ایستگاه راه آهن جمع شدیم و بعد از خواندن نماز سوار قطار شدیم. لحظات با هم بودن در قطار برای همه کسانی که اردو می روند لحظات شیرینی است. بعد از خوردن صبحانه در قطار و رسیدن به ایستگاه شهر شوش، سوار بر اتوبوس شدیم و به سمت شهر شوش حرکت کردیم.
اولین مقصد ما مقبره دانیال نبی بود و بعد از آن به زیارت دعبل خزاعی که شاعر شیعی است رفتیم. بازدید از بقایای کاخ آپادانا که مملو از آثار باستانی تاریخ میهن عزیزمان ایران است ادامه برنامه بود.
بعد از این سیر تاریخی و ناهار به سمت شهر خرمشهر رفتیم و شب را در پادگان دژ خرمشهر ماندیم. فردا به طرف یادمان های نور رفتیم. در ابتدا به سمت اروند کنار یا منطقه اروند رود که ظاهری آرام اما درونی متلاطم داشت و بعد به سمت نهر خین رفتیم که محل آسمانی شدن صد ها شهید غواص بود. شب را در اردگاه عمار یاسر خوابیدیم و فردایش به طلاییه و هویزه و دهلاویه رفتیم و شب را در پادگان میشداغ گذراندیم و در رزم شبانه اش دریافتیم که میدان جنگ مکانی برای جانبازی است. فردا صبح به یادمان چذابه رفتیم و از ایستگاه اهواز به تهران برگشتیم .
به قلم : سید مهدی موسوی ماکویی

اخبار مرتبط