کلاس باستانی (گزارش هفته ی چهارم) ـ پایگاه تابستانه ـ ۲۹تیرماه ۱۴۰۲

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع)

عرض سلام و احترام خدمت اولیاء محترم، فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را خدمت بزرگواران تسلیت عرض میکنم.

گزارش هفته چهارم خدمتتان تقدیم میشود: مطابق جلسات گذشته، کلاس با گرم کردن بچه ها و مرور آموزشهای قبلی در مقابل مربی محترم آغاز گردید. نرمشهایی مانند بشین پاشو، کار با گردن، بالا پریدن و اجرای مهارتهایی چون زنجیرزنی، کمانکشی، شنو های مختلف، قیچی، سلام باستانی و تمرین چرخیدن با نوای حماسی ضرب مربی که در هر جلسه پیشرفتشان قابل تحسین و مشاهده است.  نکته قابل توجه اینکه در طی تمرین و آموزشها، از هر فرصتی استفاده میشود برای متبرک ساختن فضای کلاس به صلوات بر محمد و ال محمد(علیهم السلام)، که برای پرورش فضای رشدی نونهالان قدم خوب و مهمی است.

در این هفته، نکات و آموزشهای جدیدی هم ارائه گردید مانند پای تبریزی و کف گرد ، تک فر . همچنین برای اجرای فن پای شاطری ، شیوه تازه ای ارائه شد که سطح آموزش بچه ها در کلاس و آشناییشان با فضای زورخانه ای  را بالاتر برد. بدین گونه که با گفتن امام علی(ع) توسط مرشد ، منظور اجرای یک شاطری است ، با گفتن امام حسن(ع) ، منظور اجرای دوتا شاطری است و با گفتن امام حسین(ع) ، مقصود سه تا شاطری  که بچه ها خیلی خوب آن را اجرا کردند. گفتنی است در طول کلاس در فواصل مشخص به دانش آموزان رخصت داده میشود جهت نوشیدن آب و مختصری استراحت. در پایان هم کلاس با راه رفتن بچه ها و آرام آرام کاهش گرمای بدن به پایان می رسد.

اخبار مرتبط