مراسم یلدا دبستان دوره اول

یلدا، فرصتی است برای تکرار هر آنچه روزگاری، سرمشق خوبی هایمان بوده‌است و امروز بر روی طاقچه عادت هایمان غبار می گیرد و فراموش می شود.
فرصتی است برای دیدن عزیزانی که تصویر و صدایشان در پس مشغله های زندگی، رنگ باخته‌اند.
فرصتی است برای نشستن لبخند بر لبان کودکان در آغوش پر مهر بزرگ‌ترها و فرصتی برای تازه کردن دیدار…

این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می گیرند. این شب در نیم کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش تر و طول شب کوتاه تر می شود.

واژهٔ یلدا ریشهٔ سریانی دارد و به معنای ولادت و تولد است. منظور از تولد، ولادت خورشید (مهر/میترا) است. رومیان آن را ناتالیس آنایکتوس یعنی روز تولد مهر شکست ناپذیر می نامند. ابوریحان بیرونی از این جشن با نام میلاد اکبر نام برده و منظور از آن را میلاد خورشید دانسته است.

امسال مراسم یلدا دبستان پسرانه دوره اول در مدرسه با فعالیت های مختلفی انجام گرفت .( مراسم در ۲ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید )

در ابتدا حاج آقا گلزار برای تمامی دانش آموزان هر پایه به صورت جداگانه صحبت هایی انجام داد و از شب یلدا و آیین سنتی ایرانیان و دید و بازدید خانواده از بزرگتر ها صحبت نمودند .

سپس با دکور یلدایی که تدارک دیده شده بود تمامی دانش آموزان به صورت گروهی و چند نفری عکس یلدایی یادگاری انداختند و از فرزندان عزیز با انار پذیرایی شد .

در پایان ساعت مدرسه نیز خانواده ها با دانش آموزان عزیز عکس های یادگاری یلدایی انداختند .

 

 

 

اخبار مرتبط