(وفات حضرت ام البنین) مراسم تکریم مادران شهدا

به نام خدا

با سلام

سالروز وفات حضرت ام البنین مادر بزرگوار حضرت عباس علیه السلام همسر گرامی امیر مؤمنان علی علیه السلام و الگوی زنان عاشورایی تسلیت باد.

 

دبستان یک مدرسه میزان امروز (۶ دی ماه ۱۴۰۲) میزبان یکی از مادران شهدای عزیز کشورمان به منظور روز تکریم مادران و همسران شهدا بود .

در این دیدار مادرشهید حجت الله فرزانه داستان صبوری و رضایتش برای حضور تنها فرزند پسرش در جبهه را روایت کردند .

حجت پسر بچه ای صبور و ساکت بود‌. از ۱۲ سالگی اهل مسجد بود و عضو پایگاه بسیج محله شد. او از همان سنین نوجوانی نماز می خواند.

ایشان خاطراتی از این شهید عزیز و همچنین از اخلاقیات ایشان برای بچه ها را بیان نمودند.

ایشان در قسمتی از صحبت ها فرمودند : به یاد دارم زمانی که از جبهه به خانه آمده بود، فرش اتاق را بالا می زد و نماز می خواند من به او می گفتم چرا اینطور میکنی؟ و او در جواب می گفت ” مادر جان شما نمی دانید که دوستانم چطور درجبهه  روی خاک های بیابان نماز می خوانند… “

ام ‏البنين، يكى از مادران برجسته تاريخ است كه زندگى او مالامال از عشق به ولايت و امامت ‏بوده و در تربيت فرزندان دلير و شجاع و با ادب چون عباس بن ‏على (عليه السلام) بسيار موفق بوده است. حضرت ام ‏البنين در ۱۳ جمادی الثانی سال ۶۴ ه.ق بدرود حیات گفت و این چنین روزی را بهانه ای برای تکریم و بزرگداشت خانواده معظم شهدا به منظور پاسداشت آرمان های اصیل انقلاب اسلامی همچون ( ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت) می دانیم .

موقعیت مزار این شهید عزیز در قطعه ۴۰ بهشت زهرا ردیف ۱۱۷ شماره ۱۱ می باشد .

اخبار مرتبط