عزاداری شهادت خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

به نام خدا

سلام و عرض احترام خدمت اولیای گرامی

در روز شنبه ( ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ) به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مراسم مشترکی بین بچه های دبستان یک ( پایه های اول و دوم و سوم ) برگزار گردید .

 

درست کردن سربند یا فاطمه

در آغاز مراسم روز هر کدام از بچه های پایه ها با استفاده از پارچه و رنگ بوسیله شابلون شروع به ساخت سربند مزین به نام خانم فاطمه زهرا (س) نمودند  و بعد از خشک شدن به سر خود بستند .

صحبت های آقای علی اکبریان

بعد از درست کردن سربند توسط بچه ها جناب آقای علی اکبریان به صورت جداگانه برای بچه درباره خانم فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (َع) صحبت هایی را نمودند .

پذیرایی از بچه ها

بعد از صحبت های آقای علی اکبریان هر کدام از پایه ها به صورت جداگانه در ایستگاه صلواتی مورد پذیرایی کیک و آبمیوه قرار گرفتند .

دسته عزاداری

با تمام شدن پذیرایی تمام دانش آموزان هر سه پایه در حیاط مدرسه جمع شدن و با همراهی معلمین گرامی دسته عزاداری راه انداختند که از دبستان آغاز و از خیابان اطراف مدرسه به سمت مدرسه دبیرستان دوره اول حرکت کردند و در آنجا مورد استقبال و پذیرایی دانش آموزان و کادر دبیرستان دوره اول قرار گرفتند . در این بین دانش آموزان با سربند و پرچم های مشکی در دسته حرکت میکردند .

عزاداری در نمازخانه دبیرستان

در نمازخانه دبیرستان مراسم عزاداری برگزار گردید و با سخنرانی آغاز و با سینه زنی و عزاداری دانش آموزان همراه بود و تعدادی از بچه ها نیز به نوحه خوانی پرداختند .

در آخر نیز دانش آموزان و معلمین به حیاط دبستان بازگشتند .

 

اخبار مرتبط