حضور جمعی از دانشجویان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در مدرسه میزان

امروز ( دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲) مدرسه میزان میزبان آقای دکتر نیلی استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه فرهنگیان بودند .

در ابتدا در باره‌ی روش میزان ، تفاوت ها و نگاه متفاوت آن به تعلیم و تربیت صحبت مختصری توسط جناب آقای علی اکبریان صورت و سپس از پایه های مختلف و کلاس های مشترک دبستان یک بازدید به عمل آمد و بصورت عینی با روند آموزشی و تربیتی مدرسه آشنا شدند . سپس در یک جلسه ی مشترک با حضور جناب آقای دکتر آیت اللهی و جناب آقای علی اکبریان به سوالات ایجاد شده از مبانی نظری و مسائل اجرایی پاسخ داده شد .

مدرسه میزان از روز نخست این که شکل گرفت با این نیت که جریان سازی فرهنگی و الگودهی پایدار باشد روشی به نام روش میزان را تدوین کرد.

از ابتدا بنا بر این بود که این روش مبتنی بر تجربیات علمی و همچنین برگرفته از مبانی فرهیخته تعلیم و تربیت دینی با رویکردی فطری باشد. پس از آن که تلاش ها به ثمر رسید و این روش به مرحله اجرا درآمد و پس از آنکه توانست موفقیت‌هایی را کسب کند توجه بسیاری از اهل فن و فعالان فرهنگی را به خود جلب نمود.

در این سال‌ها مدرسه میزان با هر کانون و مبدایی که علاقه مند بهره گیری از تجربیات ارزنده این موسسه است تعاملی سازنده داشته.

که از جمله می‌توان به مدارسی که در حال حاضر مجری روش میزان هستند اشاره نمود.

یکی از مجامعی که ارتباط با آن بسیار مورد تاکید است فضاهای علمی و دانشگاهی است. اگر این دیدگاه در فضاهای علمی و دانشگاهی منتشر شود می توان امید داشت که جریانی قوی‌تر و با پایدارتر ایجاد گردد.

اخبار مرتبط