اردوی سرای حیاط (پیش دبستان)

به نام خدا و با سلام خدمت تمام عزیزان

یک اردوی کاملا متفاوت برای بچه های پیش دبستانی با حضور یکی از والدین در سرای حیاط . ( ۲ آذر ۱۴۰۲)

در این اردو بچه با چالش ها و تجربه های جدیدی آشنا شدن .

در سرای حیاط بچه ها چه چیزهایی رو تجربه کردن ؟؟

 

قسمت های مختلف سرای حیاط

آشپزباشی

آشپزباشی حیاط، یک آشپزخونه متناسب با قد کودکانه و مواد اولیه‌ای مثل روغن و ادویه یا وسیله‌هایی مثل قابلمه و ظروف مورد نیاز داخلش وجود داره.

آشپزباشی بستری رو فراهم می‌کنه که شما و کودک‌تون توی یه محیط صمیمی آشپزی کنید و از صفر تا صد یک پروژه کوچیک رو با هم پیش ببرید و پیوند دلبستگی سالمی رو با فرزندتون شکل بدید.

 

دهکده  حیوانات

اینجا یه دهکده‌ست که حیوانات مختلفی توش زندگی می‌کنن و قراره بچه‌ها باهاشون ارتباط برقرار کنن.

بچه‌ها می‌تونن علاوه‌بر آشنایی با انواع حیوانات، ویژگی‌ها، نوع غذا و محل زندگی‌شون، به اون‌ها غذا بدن، لمس‌شون کنن و یا حتی در آغوش بگیرنشون.

 

کارگاه کارچوبا

کارچوبا جاییه که بچه‌ها می‌تونن با استفاده از وسایل موجود ایده‌های ذهنیشون رو بسازن و هر بار که پا به کارچوبا می‌ذارن چیز جدیدی رو خلق کنن.

بچه‌ها با یادآوری این نکته که: تمام اینو من ساختم! حس ارزشمندی و قدرت می‌کنن و بنابراین عزت‌نفس‌شون هم تقویت میشه.

 

باغچه

اینجا زمینیه که بچه‌ها می‌تونن همراه والدینشون کشت و کار کنن، گیاه بکارن و محصولشون رو برداشت کنن.

تمام وسایل مورد نیاز باغبونی مثل اَلَک و آبپاش و بیلچه داخل گلخونه موجوده و بچه‌ها بعد از تهیه بذر‌های مورد نیازشون از فروشگاه می‌تونن بیان و مسئولیت سبز کردن گوشه‌ای از این زمین رو به عهده بگیرن.

 

زمین‌بازی

زمین بازی حیاط عناصر رشد رو در کنار هم جمع کرده تا به نیازهای رشدی کودک به شکل بهتری پاسخ داده بشه، بچه‌ها توی زمین بازی حیاط، بازی‌های حرکتی و گروهی انجام میدن و این فعالیت‌ها توانایی‌های فیزیکی و روابط اجتماعی‌شون رو تقویت می‌کنه.

 

فروشگاه

مدیریت مالی یکی از مسائلیه که کودک‌مون نیاز داره باهاش آشنا بشه تا از همین سنین کودکی یاد بگیره که منابع مالیش رو مدیریت کنه و وسایل مورد نیازش رو بر اساس میزان اهمیتشون اولویت‌بندی کنه.

اخبار مرتبط